"> زمان پاسخ گویی به سوالات کنکور تجربی 1402
دفتر مرکزی ۰۲۱۹۱۳۰۴۶۹۰
مشاوره و برنامه ریزی ۰۹۱۲۱۹۶۴۶۹۰
اساتید اوج یادگیری

زمان پاسخ گویی به سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۲

زمان پاسخ گویی به سوالات کنکور تجربی 1402

با تغییرات جدیدی که شورای انقلاب فرهنگی برای کنکور سراسری تصویب کرد، کنکور دستخوش یکسری تغییرات مهم و اساسی از جمله حذف دروس عمومی از کنکور سراسری و تغییر تعداد سوالات و دفترچه دروس و زمان پاسخ به سوالات شد. در این نوشته زمان پاسخ گویی به سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۲ را به طور دقیق مشخص کرده ایم، با ما همراه باشید.

کنکور تجربی ۱۴۰۲

کنکور تجربی، هر سال بیشترین تعداد متقاضیان کنکور سراسری را به خود اختصاص می دهد و داوطلبان کنکور تجربی برای قبولی در رشته های برتر کنکور تجربی از جمله پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و … باید ابتدا مفاهیم دروس اختصاصی را یاد گرفته و برای تسلط بر تست زنی تکنیک های تست زنی هر درس را یاد بگیرند.

دروس اختصاصی کنکور تجربی ۱۴۰۲ شامل :

۱_ زمین شناسی

۲_ زیست شناسی

۳_ شیمی

۴_ فیزیک

۵_ ریاضی

کنکور ۱۴۰۲ با تغییرات مهمی همراه است چرا که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصویب سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی خبر داد و گفت : از سال ۱۴۰۲ کنکور دو بار در سال برگزار می شود.

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ۱۴۰۲ به بعد، آزمون سراسری صرفا برای دروس اختصاصی است و تاثیر معدل بر کنکور ۱۴۰۲ به صورت ۴۰ درصد قطعی و مستقیم خواهد بود.

گفتنی است که اعتبار نمرات کسب شده در این دو مرحله ، تا دوسال اعتبار داشته تا از بار روانی و فشار روحی وارده بر دانش آموزان کاسته شود.

تعداد سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۲

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، تعداد سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۲ در سه دفترچه مجزا خواهد بود و ۱۴۰ تست به دروس اختصاصی رشته تجربی اختصاص یافته است.

زمان پاسخ گویی به سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۲

زمان پاسخ گویی به سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۲ به طور دقیق در جدول زیر برای داوطلبان کنکور تجربی آورده شده است.

دفترچه شماره «یک»زیست شناسی: ۴۵ سوالمدت زمان پاسخگویی : ۴۵ دقیقه
دفترچه شماره «دو»فیزیک: ۳۰ سوال

شیمی: ۳۵ سوال
مدت زمان پاسخگویی : ۷۵ دقیقه
دفترچه شماره «سه»ریاضی: ۳۰ سوال

زمین شناسی: ۱۵ سوال
مدت زمان پاسخگویی : ۶۰ دقیقه
دفترچه شماره «چهار» (ویژه بهیاران)۳۰ سوال برای بهیاران۲۰ دقیقه زمان پاسخگویی

دفترچه شماره ۴ برای داوطلبانی است که از سهمیه بهیاری در کنکور استفاده کرده اند و پاسخ دادن به تست های دفترچه شماره ۴ برای آن ها الزامی است.

اطلاع از تعداد تست ها و زمان پاسخ گویی به تست های کنکور تجربی، برای داوطلبان کنکور تجربی که هدف کسب درصد های بالا در دروس اختصاصی این آزمون را دارند کمک می کند تا با داشتن برنامه ریزی اصولی و دقیق، علاوه بر مطالعه کنکوری مباحث دروس اختصاصی، به زدن تست ها در کمترین زمان ممکن بپردازند و شبیه ساز کنکور را برای خود ایجاد کنند تا در جلسه آزمون با تسلط و آمادگی کافی حاضر شوند.

منابع کنکور تجربی ۱۴۰۲

همان طور که مطالعه کردید زمان پاسخ گویی به سوالات کنکور ۱۴۰۲ رشته تجربی برای درس زیست نسبت به سال های گذشته افزایش داشته و تعداد تست آن نیز کمتر شده است. داوطلبان می توانند در بازه زمانی باقی مانده بر اساس بودجه بندی کنکور تجربی ۱۴۰۲ تسلط بر تست زنی خود را بر مباحث پر تست بیشتر کرده تا بتوانند در کنکور درصد های بالایی در هر درس کسب کنند.

بهترین پکیج آموزش زیست

منابع کنکور تجربی ۱۴۰۲ اوج یادگیری

اساتید اوج یادگیری (کنکور آسان است) منابع آموزش مفهوم و آموزش روش های تست زنی دروس اختصاصی کنکور تجربی را در قالب دی وی دی تدریس کرده اند و داوطلبان می توانند بر اساس ضعف درسی خود مباحث مورد نیاز خود را با تدریس بهترین اساتید کنکور کشور تهیه کنند.

برای خرید منابع کنکور تجربی ۱۴۰۲ اوج یادگیری از یکی از سه روش زیر می توانید اقدام کنید:

۱_ خرید از اپلیکیشن کنکور آسان است

۲_ خرید از فروشگاه اینترنتی کنکور آسان است

۳_ تماس با شماره ۰۲۱۹۱۳۰۴۶۹۰ و دریافت مشاوره جهت خرید محصولات مورد نیاز.

دیدگاهتان را بنویسید

تلفن کنکور آسان است