"> چگونه تست بزنیم ؟ | چند نوع تست کنکور داریم؟
دفتر مرکزی ۰۲۱۹۱۳۰۴۶۹۰
مشاوره و برنامه ریزی ۰۹۱۲۱۹۶۴۶۹۰
اساتید اوج یادگیری

چگونه تست بزنیم

چگونه تست بزنیم

چگونه تست بزنیم ؟

سوالی است که برای بسیاری از دانش آموزان با وجود داشتن ساعات مطالعه بالا، در زدن تست های مختلف ( آموزشی، تالیفی و … ) به دلیل عدم آشنایی با انواع تست ها و چگونگی زدن تست ها نمی توانند نتیجه دلخواه خود را کسب نمایند.

پیش از هر چیزی شناخت انواع تست ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

انواع تست ها

داوطلبان کنکور برای رسیدن به تسلط کافی بر تست زنی و موفقیت در کنکور، باید سه نوع تست را در زمان مناسب خود تمرین نمایند.

سه نوع تست شامل :

  • تست آموزشی
  • تست تالیفی
  • تست جمع بندی (سنوات اخیر)

تست آموزشی

زمانی که یک مبحث درسی رو تمام کردید، برای مرور مطالب خوانده شده بهتر است به سراغ تست‌های آموزشی رفته تا مطالب خوانده شده علاوه بر مرور تثبیت شود.

در تست های آموزشی یکسری نکات باید در نظر گرفته شود:

  • در این تست‌ها، زمان هیچ اهمیتی ندارد، یعنی اینکه زمان تست زدن شما چه یک دقیقه طول بکشد چه ۹۰ دقیقه، هیچ فرقی ندارد. فقط مهم این است که بتوانید تست‌های آموزشی را حل کنید. و اگر نتوانستید حل کنید باز هم مهم نیست به سراغ پاسخ‌های تشریحی می‌روید و جمله به جمله آن را مطالعه می‌کنید تا به بهترین راه‌حل برسید.
  • در تست‌های آموزشی تعداد مهم نیست، مهم این است که تست‏‌ها متنوع باشند و بتوانید چند نکتۀ تستی یاد بگیرید، بنابراین بهتر است تا می‌توانید از تست‌های تکراری استفاده نکنید.
  • در تست‌های آموزشی، درصدگیری مهم نیست، چراکه اگر ۱۰۰% تست‌ها رو هم درست حل کنید، دلیلش این است که به تازگی درس را مطالعه کرده‌اید و هنوز همۀ نکته‌ها در حافظۀ شما هستند؛ پس درصد قابل اعتمادی نیست. اگر هم درصد شما پایین باشد باز هم مهم نیست، چراکه شما در مرحلۀ یادگیری هستید و قرار اسیت آموزش شما با حل این تست‌ها کامل شود.
  • نکتۀ مهمی که وجود دارد این است، به شدت از حل تست‌آموزشی خیلی ساده خودداری کنید، تست‌های آموزشی سخت را به قصد یادگیری حل کنید.

تست تالیفی

تست های تالیفی با هدف ارزیابی میزان یادگیری مطالب خوانده شده باید زده شود.

یعنی پس از یک مدت زمان معینی، زمانی که دانش آموز مطلب را مرور می کند در این مرحله باید تست های تالیفی را بزند.

برای زدن تست های تالیفی و یا سنجشی می توانید تست های کتاب های تست زنی و یا آزمون های آزمایشی را مرجع قرار دهید.

در این نوع تست درصد گیری از اهمیت بالایی برخوردار است.

تست جمع بندی

پس از آن که دانش آموز بر تمام مباحث یک درس تسلط کافی را کسب نمود و تست های آموزشی و تالیفی را تمرین کرد، پس از گذشت مدت زمان معینی، باید زدن تست های جمع بندی را آغاز کند.

زمان حل تست‌های جمع‌بندی معمولاً در پایان تابستان، پایان ترم اول (دی‌ماه)، ایام نوروز و خردادماه است.

در زمان جمع بندی، خلاصه نویسی ها و نکته برداری هایی که در طول زدن تست های آموزشی و تالیفی انجام شده است بیشترین کاربرد را برای دانش آموز دارد.

در مورد تست زنی به دو نکته مهم توجه داشته باشید:

۱_ تعداد تست ها با توجه به سطح علمی و شرایط دانش آموز تعیین می شود.

۲_ داشتن برنامه ریزی برای تعیین زدن انواع تست ها در زمان مناسب

مشاوره درسی

مشاوره تحصیلی متخصص در زمینه برنامه ریزی کنکور، می تواند به بهترین شکل مسیر مطالعه را برای دانش آموز تعیین کند و در این مسیر، به این سوال دانش آموز که چگونه تست بزنیم به آسانی پاسخ داده و برنامه ریزی اصولی و بر اساس بودجه بندی کنکور ارائه دهد.

مشاوران اوج یادگیری، با داشتن تحصیلات آکادمیک و تجربه بالا در زمینه مشاوره درسی و تحصیلی، توانسته اند دانش آموزان بسیاری را در این مسیر همراه بوده اند و موجب رسیدن به هدف دلخواه ایشان شده اند.

برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره درسی مشاوران اوج یادگیری کلمه مشاوره را به شماره ۲۰۰۰۴۶۹۰ پیامک کرده و یا با شماره ۰۲۱۹۱۳۰۴۶۹۰ تماس حاصل فرمائید.

مطالب مرتبط
کند خوانی چیست؟
پکیج کنکور تجربی
بهترین منابع کنکور انسانی
پکیج کنکور ریاضی

دیدگاهتان را بنویسید

تلفن کنکور آسان است