ثبت نام با تخفیف ویژه

کنکور 1403

کنکور ۱۴۰۳

کنکور ۱۴۰۳ دومین سال کنکوری است که با یکسری تغییرات مهم و اساسی برگزار می شود. نحوه برگزاری و شرایط شرکت در این آزمون سرنوشت ساز ممکن است برای دانش اموزآن و فارغ التحصیلانی که هدف شرکت در کنکور را دارند، پیچیده تلقی شده و دچار سردرگمی شده باشند. در این مطلب به توضیح صفر تا صد کنکور سراسری ۱۴۰۳ به طور کامل می پردازیم.

کنکور ۱۴۰۳ چگونه برگزار می شود؟

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور درباره نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۳ در جدید ترین نشست خبر خود گفت: تاکنون بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای سال ۱۴۰۳، سابقه تحصیلی پایه دوازدهم تاثیر قطعی ۵۰ درصدی دارد. در کنکور سال ۱۴۰۴، سابقه تحصیلی پایه یازدهم و دوازدهم تاثیر ۶۰ درصدی دارد و از سال ۱۴۰۵ به بعد سابقه تحصیلی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم تاثیر ۶۰ درصدی در کنکور دارد.

مروتی در پاسخ به اینکه آیا کنکور ۱۴۰۳ نیز دو مرحله‌ای است؟ افزود: این را فعلا در پیش گرفته‌ ایم اما مجلس شورای اسلامی نظراتی دارد و موضوع را به شورای سنجش و پذیرش که مرکب از وزرا و نمایندگان مجلس است، موکول کرده‌اند. تا بررسی مجدد انجام شود، هر چه نتیجه باشد را برای کنکور سال ۱۴۰۳ اعلام خواهیم کرد اما تا حال حاضر تا وقتی این جلسه برگزار نشده است، قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجرا می‌کنیم.

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ به صورت ۶۰ درصد مثبت و مستقیم خواهد بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی گفت و گوی خود با خبر نگاران از تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ با احتساب نمرات سه سال آخر متوسطه دوم خبر داد.

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان سنجش، تاثیر معدل در کنکور به صورت پلکانی بالا می رود به این صورت که ۴۰ درصد سوابق تحصیلی در کنکور سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تاثیر خواهد داشت و در سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد و کنکور ۱۴۰۴ به ۶۰ درصد تاثیر قطعی می رسد اگر امتحانات سال یازدهم به صورت نهایی برگزار شود.

حذف دروس عمومی از کنکور ۱۴۰۳

بر اساس مصوبات تصویب شده، تصویب شد که از دروس عمومی سوالی در کنکور طرح نشود اما در عوض سهم دروس عمومی در سوابق تحصیلی داوطلبان افزایش داشته باشد، اما چند روزی است که مجلس تصمیم گرفته مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را لغو کند. (یعنی شرایط کنکور به وضعیت قبل از کنکور ۱۴۰۲ برگردد و از دروس عمومی در کنکور سوال طرح شود).

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

برنامه زمانی آزمون‌های کشوری برای سال ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده است.

ثبت نام نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در روزهای ۲۱ تا ۲۷ آبان سال ۱۴۰۲ و ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ در روزهای ۷ تا ۱۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ انجام می‌گیرد.

شرایط ثبت نام در کنکور ۱۴۰۳

همان طور که گفته شد شرایط ثبت نام در کنکور ۱۴۰۳ به دو گروه تقیسیم می شود که در ادامه به توضیح دقیق برای شرایط اختصاصی و عمومی می پردازیم.

شرایط عمومی ثبت نام در کنکور ۱۴۰۳

شرایط عمومی ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ شرایطی است که کلیه داوطلبان گروه های آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان و معارف اسلامی کنکور ۱۴۰۳ باید آن ها را دارا باشند.

شرایط عمومی کنکور ۱۴۰۳ شامل:

۱_ اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان رسمی مطرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۲_ عدم احراز عناد نه اعتراض نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران

تبصره – در صورتی که داوطلب سابقاً با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته باید تغییر نظر او احراز شود .

۳_ نداشتن سابقه عضویت در سازمانهای غیر قانونی، فراماسونری و اعقاب آنها

۴_ عدم احراز فساد اخلاقی

۵_ عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ شرایطی است که داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ باید حداقل یکی از آن ها را دارا باشند.

شرایط اختصاصی ثبت نام در کنکور ۱۴۰۳ شامل:

۱_ دارا بودن دیپلم چهار ساله نظام قدیم

۲_ دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی نظام ترمی-واحدی یا سالی-واحدی

۳_ دارا بودن مدرک کاردانی (فوق دیپلم)

۴_ دارا بودن دیپلم پایه دوازدهم نظام جدید (۶ – ۳ – ۳)

۵_ پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسری سال گذشته، فقط مجاز به انتخاب رشته در دروه های غیر روزانه می باشند

۶_ دانشجوی دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نباشد

۷_ دانشجویان دوره های نوبت دوم، ظرفیت مازاد، پردیس خودگردان، مجازی، پیام نو، دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه، می توانند بدون انصراف از تحصیل، می توانند در آزمون سراسری 1403 ثبت نام نمایند

۸_ دانش آموختگان مقطع کارشناسی در صورت شرکت مجدد در آزمون سراسری و قبولی، در صورت دارا نبودن هر گونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه های اجرایی، تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم، می توانند ادامه تحصیل دهند.

۹_ نداشتن تعهد خدمت به ارگان و دستگاه های اجرایی، تعهدات سهمیه بومی و سهمیه مناطق محروم

۱۰_ دانش آموختگان مقطع کارشناسی در صورت شرکت مجدد در آزمون سراسری و قبولی، در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه، می توانند ادامه تحصیل دهند

۱۱_ نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد

شرایط اختصاصی و عمومی ذکر شده، برای متقاضیان علاقه مند به شرکت در رشته های دانشگاه آزاد اسلامی نیز صدق می کند .
داوطلبان برای قبولی در در رشته های دانشگاه آزاد باید حائز شرایط ذکر شده در این مطلب باشند .

ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد در آزمون سراسری ۱۴۰۳، فقط از طریق سایت سازمان سنجش و همزمان با دیگر رشته های سراسری انجام خواهد پذیرفت .

داوطلبان و متقاضیان شرکت در سایر رشته های دانشگاه آزاد (رشته های بدون کنکور)، می بایست از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org اقدام نمایند.

سهمیه های کنکور ۱۴۰۳

با اعلام سازمان سنجش، سهمیه های کنکور حذف نخواهد شد بلکه شامل یکسری تغییرات خواهد شد.

این تغییرات سهمیه های کنکور بر اساس اطلاعیه سنجش، از سال ۱۴۰۲ اعمال خواهد شد.

تاریخ برگزاری کنکور ۱۴۰۳

بر اساس این تقویم آزمونی، کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ نیز همچون کنکور ۱۴۰۲ دوبار در سال برگزار می‌شود. نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ در ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ با فاصله یک ماه از هم برگزار می‌شوند.

زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۳

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نوبت اول احتمالا دو هفته پس از برگزاری اعلام می شود و نتیجه کنکور تیر ماه (نوبت دوم) نیز دو هفته پس از برگزاری منتشر می شود، نتیجه نهایی کنکور ۱۴۰۳ (پس از انتخاب رشته) در اواسط مرداد ماه اعلام می شود.

برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۳

با توجه به تغییرات کنکور ۱۴۰۳ ، دانش آموزانی که هدف شرکت در کنکور را دارند، بهتر است از سال یازدهم مطالعه منظم و هدفمند داشته باشند.

برنامه هدفمند ۱۴۰۳، برنامه ای است که هم امتحانات نهایی یازدهم در آن لحاظ شود و هم مطالعه کنکوری مباحث.

مشاوران اوج یادگیری با در نظر داشتن اهمیت امتحانات نهایی و کنکور سراسری، مناسب ترین برنامه ریزی را برای داوطلبان و دانش آموزان کنکور ۱۴۰۳ تنظیم می کنند.

مطالب مرتبط
تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳

5 دیدگاه

ناصر رهبر · آگوست 17, 2023 در 10:22 ب.ظ

سایت خوب با مقالاتی بسیار بی نظیری دارین

عارفه · سپتامبر 23, 2023 در 5:12 ب.ظ

عمومیا برگشتن؟

محمد · اکتبر 11, 2023 در 5:10 ب.ظ

سلام ببخشید یه سوال تو مورد 5 شرایط گفته اگه امسال روزانه قبول شدم سال دیگه نمیتونم روزانه بخونم میشه بیشتر بگین من امسال اون رشته ای که مدنظرم بود قبول نشدم یه رشته دیگه قبول شدم میخوام بمونم الان سال دیگه نمیتونم روزانه برم؟

    calssinoadmin · اکتبر 18, 2023 در 11:23 ق.ظ

    سلام
    قانون محدودیت قبولی دانشگاه های روزانه چند سال هست که لغو شده.

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب