"> نحوه تاثیر معدل در چهار کنکور آینده مشخص شد
دفتر مرکزی ۰۲۱۹۱۳۰۴۶۹۰
مشاوره و برنامه ریزی ۰۹۱۲۱۹۶۴۶۹۰
اساتید اوج یادگیری

نحوه تاثیر معدل در چهار کنکور آینده مشخص شد

نحوه تاثیر معدل در چهار کنکور آینده مشخص شد

بر اساس اطلاعیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نحوه تاثیر معدل در چهار کنکور آینده (سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵) مشخص شد.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نحوه تأثیر معدل امتحانات نهایی دوره متوسطه (سابقه تحصیلی) در فرآیند سنجش برای پذیرش و ورود به دانشگاه‌ها و نسبت میان سوابق تحصیلی و آزمون سراسری (کنکور) برای ورود به دانشگاه‌ها در هر سال به شرح زیر اعلام کرد:

نمره کل سابقه تحصیلی (معدل امتحانات نهایی) برای هر داوطلب (با تأثیر ۴۰ و ۵۰ درصدی به ترتیب در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ و ۶۰ درصدی برای سال ۱۴۰۴ و بعد از آن) میانگین وزنی نمرات تراز شده دروس عمومی و تخصصی است. سهم نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در رشته‌های پر متقاضی به صورت زیر محاسبه می‌شود:

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (برای ورود به سال تحصیلی آموزش عالی ۱۴۰۳-۱۴۰۲) نمره کل سابقه تحصیلی فقط بر اساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم دانش‌آموزان محاسبه شده و به میزان چهل (۴۰) درصد در نمره کل داوطلب تأثیر قطعی خواهد داشت.

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (برای ورود به سال تحصیلی آموزش عالی ۱۴۰۴-۱۴۰۳) نمره کل سابقه تحصیلی فقط بر اساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم دانش‌آموزان محاسبه شده و به میزان پنجاه (۵۰) درصد در نمره کل داوطلب تأثیر قطعی خواهد داشت.

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ (برای ورود به سال تحصیلی آموزش عالی ۱۴۰۵-۱۴۰۴) نمره کل سابقه تحصیلی فقط بر اساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه‌های یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان محاسبه شده و به میزان شصت (۶۰) درصد در نمره کل داوطلب تأثیر قطعی خواهد داشت.

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۵ (برای ورود به سال تحصیلی ۱۴۰۶-۱۴۰۵) و بعد از آن، نمره کل سابقه تحصیلی بر اساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان محاسبه شده و به میزان شصت (۶۰) درصد در نمره کل داوطلب تأثیر قطعی خواهد داشت.

جدول نحوه تاثیر نمرات سوابق تحصیلی در کنکورهای چهار سال آینده

سال آزمون سراسریسال تحصیلیپایه موثرمیزان تاثیرنحوه تاثیر
آزمون سراسری سال ۱۴۰۲سال تحصیلی آموزش عالی ۱۴۰۳-۱۴۰۲فقط بر اساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم دانش‌آموزانچهل (۴۰) درصدتأثیر قطعی
آزمون سراسری سال ۱۴۰۳سال تحصیلی آموزش عالی ۱۴۰۴-۱۴۰۳فقط بر اساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم دانش‌آموزانپنجاه (۵۰) درصدتأثیر قطعی
آزمون سراسری سال ۱۴۰۴سال تحصیلی آموزش عالی ۱۴۰۵-۱۴۰۴فقط بر اساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه‌های یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزانشصت (۶۰) درصدتأثیر قطعی
آزمون سراسری سال ۱۴۰۵سال تحصیلی ۱۴۰۶-۱۴۰۵بر اساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزانشصت (۶۰) درصدتأثیر قطعی

تعیین تکلیف داوطلبین فارغ‌التحصیل نظام قدیم در کنکورهای آینده

برای داوطلبین فارغ‌التحصیل نظام قدیم از سال آینده (۱۴۰۲) نمره کل سابقه تحصیلی بر اساس نمرات تراز شده دروس عمومی و تخصصی دیپلم و پیش دانشگاهی محاسبه می‌شود و به نسبت گفته شده در هر سال تأثیر قطعی خواهد داشت.

امکان ترمیم سابقه تحصیلی برای فارغ‌التحصیل سال ۱۴۰۱ و قبل از آن با معدل دوره متوسطه کم‌تأثیر

برای داوطلبین فارغ‌التحصیل سال ۱۴۰۱ و قبل از آن (که معدل دوره متوسطه کم‌تأثیر بوده و بنابراین مورد توجه نبوده است)، وزارت آموزش و پرورش ضمن ترازیابی نمرات و محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی و ایجاد سابقه تحصیلی برای همه فارغ‌التحصیلان، امکان ترمیم سابقه تحصیلی را (یک بار یا به دفعات مشخص) بر اساس دستورالعملی که اعلام خواهد کرد، فراهم خواهد کرد.

عناوین و ضرایب دروس آزمون کنکور سراسری (که توسط دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش پیشنهاد می‌شود) و سابقه تحصیلی (که توسط وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد می‌شود) در هر یک از گروه‌های آزمایشی، توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو تعیین و تا قبل از شروع سال تحصیلی مربوطه (پایان شهریور) اطلاع‌رسانی می‌شود.

این ضرایب هر سه سال قابل بازنگری خواهد بود. ضرایب دروس آزمون اختصاصی در هر گروه آزمایشی ثابت بوده و زیرگروه‌ها برای پذیرش آموزش عالی از سال تحصیلی ۱۴۰۲ و بعد از آن در همه گروه‌های آزمایشی حذف می‌شود.

برنامه ریزی کنکور

با توجه به تغییرات اعلام شده، نمرات امتخانات نهایی در طول چهار سال آینده به صورت پلکانی افزایش می یابد و دانش آموزانی که هدف معین برای قبولی در رشته مورد علاقه خود دارند، باید از سال دهم به صورت جدی مطالعه مفهومی برای کسب نمرات بالا در امتحانات نهایی و یادگیری روش های تست زنی برای رسیدن به درصد های بالا در کنکور را با برنامه ریزی اصولی آغاز نمایند.

برنامه ریزی درسی اوج یادگیری

مشاوران اوج یادگیری با داشتن تجربه کافی و تحصیلات آکادمیک در زمینه مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی، با در نظر داشتن اصول برنامه ریزی، برنامه ریزی های منظمی را برای دانش آموزان خود تنظیم می کنند.

همچنین مشاوران اوج یادگیری علاوه بر تنظیم برنامه ریزی هفتگی برای دانش آموزان، پیگیر عملکرد درسی دانش آموز نیز می باشند.

برای دریافت برنامه ریزی درسی برای مطالعه مباحث دروس اختصاصی کنکور ۱۴۰۲ و مشاوره درسی مشاوران اوج یادگیری می توانید با شماره ۰۲۱۹۱۳۰۴۶۹۰ تماس گرفته و یا کنکور ۱۴۰۲ را به شماره ۲۰۰۰۴۶۹۰ پیامک کنید.

مطالب مرتبط
منابع کنکور تجربی ۱۴۰۲
منابع کنکور ریاضی ۱۴۰۲
منابع کنکور انسانی ۱۴۰۲

34 نظر / نظر خود را در زیر وارد کنید

    ببخشید معدل این سه سال حداقل باید بالای چند باشه که پنجاه تا شصت درصد برای کنکور بتونیم داشته باشیم؟

    سلام ، من پایه دوازدهمم اگه پشت کنکور بمونم باید سال دیگه امتحانات نهایی یازدهم هم بدم ؟

    سلام من تغییر رشته ای هستم و الان دیپلم مجدد تجربی شرکت کردم و امسال نهایی دوازدهم امتحان دارم تو کارنامم دهم و یازدهم و تطبیقی زده اگه پشت کنکور بمونم برا سال دیگه منم باید نهایی یازدهم شرکت کنم؟

    سلام من امتحانات یازدهمم رو به دلایلی خوب ندادم و معدلم کم شد و امسال دوازدهمم اگه پشت کنکور بمونم برای سال ۱۴۰۴ من هم میتونم دوباره امتحانات نهایی یازدهم رو بدم و معدلم بالاتر بره؟

    سلام وقتتون بخیر. امسال دوازدهم هستم و میخوام که پشت کنکور بمونم. سال آینده علاوه بر امتحانات نهایی یازدهم باید دوازدهم رو هم مجددا شرکت کنم یا نیازی نیست؟

    سلام من فارغ التحصیل نظام قدیم (سال۹۳)هستم برای کنکور ۱۴۰۴ باید دروس یازدهم رو ایجاد سابقه کنم؟

    سلام اگه برای کنکور۱۴۰۴ یازدهم دوازدهم رو در خردادماه باید ترمیم معدل کنیم؟تداخل ایجاد نمیشه درس های ۲سال رو در یک ماه ترمیم معدل کنیم؟؟

    سلام
    در رابطه با نحوه و زمان ترمیم معدل سال یازدهم برای کنکور ۱۴۰۴ هنوز ابلاغیه ای منتشر نشده است.

    سلام . برای کنکور سال ۱۴۰۵ میانگین میگیرن از درس های تخصصی و عمومی.بعد اگه میانگین میگیرین دروس عمومی رو چه طوری به صورت مستقیم تأثیر میدن

    سلام
    منظور از تاثیر مستقیم این هستش که از دروس کنکور حذف شده و در میزان تاثیر معدل هم بیشترین تاثیر را دروس عمومی دارند.

    سلام من برایه امتحان نهایی خیلی استرس دارم و سال دهم ادبیات هستم
    حداقل نمره یه معدل باید چقد باشه؟

    سلام
    حداقل و حداکثری برای نمرات و معدل از سمت آموزش و پروش و سنجش تعریف نشده است.

    سلام برای ایجاد سابقه تحصیلی فارق التحصیلان نظام قدیم باید چطوری اقدام کنیم ؟

    سلام وقتتون بخیر
    من دانش آموز پایه یازدهم هستم
    برای نهایی امسال آیا نمرات ترم اول تاثیر داره در معدل ؟

    سلام
    وقت شما هم بخیر
    خیر تاثیری ندارد و فقط نمرات امتحانات نهایی خرداد ماه تاثیر دارد.

    برای کنکور ۱۴۰۴ میشه دوازدهم رو خرداد ۱۴۰۳ امتحان بدم یازدهم رو خرداد۱۴۰۴؟؟یا کلا به بار فرصت ثبت نام و امتحان دادن دارم؟

    سلام
    هنوز اطلاعیه ای در این رابطه منتشر نشده است، به محض منتشر شدن در این صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.

    سلام وقت بخیر.
    خواستم بپرسم که آیا امتحانات دی ماه پایه دهم برای کنکور تاثیر دارد یا نه؟
    و اینکه بعضی از امتحانات از استان هستند آیا تاثیر دارند ممنون.

    سلام من پایه دهم هستم میخواستم بدونم این امتحانات دی ماهی که دادیم (ترم یک)تاثیری در کنکور داشت؟بنده فقط میدونم که امتحانات ترم دوم هر سه سال ۱۰و۱۱و۱۲ برای کنکور مهمه .

    سلام
    خیر تاثیری نداره و فقط ترم دوم که به صورت نهایی و سراسری هستش اهمیت داره.

    سلام من دهم هستم . میخواستم بدونم که مستمرها و امتحانات دی در کنکور ۱۴۰۵ تاثیر دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

تلفن کنکور آسان است