ثبت نام با تخفیف ویژه

بهترین رشته های کنکور ریاضی

بهترین رشته های کنکور ریاضی

بهترین رشته های کنکور ریاضی چیست؟

چگونه در رشته های برتر کنکور ریاضی قبول شویم؟

در این نوشته به توضیح صفر تا صد بهترین رشته های برتر و پرطرفدار کنکور ریاضی می پردازیم، با ما همراه باشید.

کنکور ریاضی

کنکور ریاضی، آزمونی است که نسبت به کنکور گروه های آزمایشی دیگر از تعداد متقاضیان کمتری برخوردار می باشد اما کم بودن تعداد متقاضیان کنکور ریاضی به معنای راحت بودن سوالات این آزمون و قبولی آسان در رشته ها و دانشگاه های برتر رشته ریاضی نبوده و داوطلبان کنکور ریاضی که هدف قبولی در رشته های برتر گروه آزمایشی ریاضی از جمله مهندسی نفت، معماری و … در دانشگاه های برتر را دارند باید درصد های بالایی را در هر سه درس اختصاصی کنکور ریاضی کسب کنند.

دروس اختصاصی کنکور ریاضی شامل:

ریاضیات

فیزیک

شیمی

در ادامه به معرفی بهترین رشته های کنکور ریاضی می پردازیم:

مهندسی برق

این رشته از زیر مجموعه های مهندسی بوده که به مطالعه ی الکتریسیته، الکترونیک و الکترومغناطیس می پردازد. این رشته بر پایه دروسی مثل فیزیک و ریاضیات استوار بوده و به همین خاطر علاقه مندان به این رشته درصورت تسلط بر این دروس می توانند به کسب رتبه قبولی در این رشته امیدوار باشند. رشته مهندسی برق در مقطع کارشناسی دارای گرایش های مختلفی است که پرطرفدارترین آن ها مهندسی برق قدرت، الکترونیک، مخابرات و کنترل می باشد، البته در برخی دانشگاه ها گرایش های بیوالکترونیک و سیستم های دیجیتال نیز ارائه می گردد.

مهندسی عمران

رشته مهندسی عمران یکی از زیر شاخه های رشته ریاضی و فیزیک است. این رشته یکی از پرطرفدارترین رشته های کنکور ریاضی محسوب می‌ شود. غیر از دانش‌ آموزان رشته ریاضی دانش آموزان رشته فنی نیز می توانند با موفقیت در کنکور در این رشته ادامه تحصیل بدهند.

کسانی که علاقه به ادامه تحصیل این رشته را دارند، باید در دروس و مباحثی مثل ریاضی، فیزیک، مکانیک جامدات، استاتیک، سیالات، ریاضیات گسسته و هندسه علم کافی داشته باشند. این رشته به نام رشته راه و ساختمان نیز در بین مردم شناخته شده است.

مهندسی نفت

رشته مهندسی نفت برای کسانی مناسب است که آمادگی کار در محیط‌های کاری دشوار را داشته باشند و بتوانند روزها و هفته‌ها، دور از خانواده و شهر خود در محلی با ساعت‌های کاری طولانی، کار کنند. همچنین، کار در محیط‌های مرتبط با صنعت نفت و گاز، خطرات مختلفی دارد و بهداشت و ایمنی در محیط‌های کاری حوزه نفتی، از چالش‌هایی است که یک مهندس نفت با آن روبرو می‌شود. با این وجود، افرادی که به رشته‌های زمین‌شناسی، مهندسی شیمی و مکانیک سیالات علاقه داشته باشند، به این رشته و نوع کار آن نیز علاقه پیدا می‌کنند.

مهندسی کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر رشته ای است که به طراحی و ساخت اجزای مختلف رایانه می پردازد و اهمیت زیادی دارد. هدف این رشته تربیت افرادی است که در زمینه تحلیل، طراحی، ساخت و راه اندازی دستگاه ها و مجموعه های سخت افزاری جدید، بررسی و شناخت مجموعه های سخت افزاری و نرم افزاری موجود، نگهداری، عیب یابی و تعمیر و اصلاح و توسعه فعالیت کنند. طراحی، شبیه سازی، فرآوری، پردازش، سنجش، آموزش و ویرایش تمام مفهوم هایی هستند که با بیشترین دقت و در کوتاهترین زماندر برنامه های نرم افزاری رایانه انجام می شوند. لذا هدف از این رشته تربیت نیروی متخصص برای انجام امور فوق است. این رشته در کشور ما نیز اهمیت بسیار داشته و تا مقطع دکتری تدریس می‌شود. مهندسی‌ کامپیوتر در مقطع‌ کارشناسی‌ دارای‌ دو گرایش‌ سخت‌افزار و نرم‌افزار است‌.

مهندسی مکانیک

رشته مهندسی مکانیک بخشی از علم فیزیک می باشد. در این رشته با استفاده از مفاهیم پایه فیزیک و ریاضی به بررسی حرکت اجسام و نیروهای وارد بر آنها می‌ پردازد و سعی دارد به طرحی نو در زمینه فن‌ شناسی و صنعت برسد و در راه پیشرفت انسان قدم بردارد.

پس رشته مهندسی مکانیک، رشته پیاده کننده علم فیزیک است چون حرکت خودرو و عوامل موثر بر روی آن برعهده فیزیک است. اما چگونگی حرکت بر عهده مکانیک است.

هر جا که از مهندس مکانیک صحبت می‌شود افراد یاد فردی با دست های آلوده به بنزین می افتند و این به خاطر تفکر غلط و عدم شناخت این رشته می باشد. رشته مهندسی مکانیک هیچ ارتباطی با مکانیکی ماشین ندارد و دانشجویان این رشته با اصول طراحی و طرز کار اجزای مختلفی که در اتومبیل به کار می رود آشنا می شوند و خودرو تعمیر نمیکنند.

باید گفت که رشته مهندسی مکانیک یک بخش بسیار مهم از علم فیزیک است که از مفاهیم پایه ای علم فیزیک استفاده می کند و آنها را به کار می‌گیرد تا بتوانند به پیشرفت انسان کمک کند. شاید بتوان این رشته را یکی از جامع‌ترین رشته های مهندسی دانست که همه علوم و فنون را برای تولید، تبدیل و استفاده از انرژی و تبدیل حرکت آنها به کار گیرد. مهندسی‌ مکانیک‌ دارای‌ گرایش‌های‌ طراحی‌ جامدات‌، حرارت‌ و سیالات‌، ساخت‌ و تولید و مهندسی‌ دریا است‌.

مهندسی پزشکی

این رشته ترکیبی از رشته مهندسی و پزشکی است که به طراحی و ساخت اعضای مصنوعی مکانیکی یا الکتریکی، تجهیزات اتاق عمل ، تجهیزات پزشکی میپردازد. مهندسان پزشکی تقریبا مانند مهندسان برق به طراحی مدار های الکتریکی با استفاده از نرم افزارهای شبیه سازی برای اعضای مصنوعی ، سیستم ها تصویربرداری، تجهیزات ورزشی و توانبخشی می پردازند. به همین دلیل رشته مهندسی پزشکی را در دانشگاه جز زیرشاخه های مهندسی برق می دانند.

دانشجویان مهندسی پزشکی در دوران تحصیل با کاربرد اصول مهندسی در زمینه های زیست شناسی و مراقبت های بهداشتی آشنا می شوند. مهندسین پزشکی با پزشکان ، درمانگران و محققان همکاری می کنند تا سیستم ها ، تجهیزات و دستگاه ها را برای حل مشکلات بالینی توسعه دهند.

موفقیت در کنکور ریاضی

موفقیت در کنکور ریاضی برخلاف تصور عموم کار آسانی نیست بلکه قبولی در رشته های برتر کنکور رشته ریاضی و در دانشگاه های برتر کشور، نیازمند یادگیری مفهومی و روش های تست زنی دروس اختصاصی می باشد.

بهترین پکیج کنکور ریاضی

کلاسینو با ارائه تدریس بهترین اساتید رتبه برتر کشور به صورت آنلاین، بهترین پکیج کنکور رشته ریاضی را ارائه کرده است.

پکیج کنکور رشته ریاضی کلاسینو شامل آموزش صفر تا صد دروس اختصاصی رشته ریاضی توسط چندین استاد می باشد و داوطلبان کنکور رشته ریاضی می توانند تدریس هر استاد را یک جلسه رایگان تماشا کرده و شیوه تدریس استاد را که بهتر یاد گرفته اند را انتخاب کنند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب