ثبت نام با تخفیف ویژه

بهترین رشته های کنکور تجربی

بهترین رشته های کنکور تجربی

بهترین رشته های کنکور تجربی چیست؟

درصد های لازم برای قبولی در رشته های پرطرفدار کنکور تجربی چند است؟

در این نوشته به توضیح صفر تا صد بهترین رشته های برتر و پرطرفدار کنکور تجربی می پردازیم، با ما همراه باشید.

کنکور تجربی

کنکور تجربی، هر سال بیشترین تعداد متقاضیان کنکور سراسری را به خود اختصاص می دهد و داوطلبان کنکور تجربی برای قبولی در رشته های برتر کنکور تجربی از جمله پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و … باید ابتدا مفاهیم دروس اختصاصی را یاد گرفته و برای تسلط بر تست زنی تکنیک های تست زنی هر درس را یاد بگیرند.

دروس اختصاصی کنکور تجربی شامل :

۱_ زمین شناسی

۲_ زیست شناسی

۳_ شیمی

۴_ فیزیک

۵_ ریاضی

رشته پزشکی

پزشکی یک دانش کاربردی است که هدف آن، حفظ و ارتقای سلامت، درمان بیماری ها و بازتوانی آسیب‌دیدگان است. این منظور با شناخت بیماری ها، تشخیص، درمان و جلوگیری از بروز آن‌ ها به انجام می‌رسد. دانش پزشکی بر روی طیف گسترده‌ای از رشته‌ها از فیزیک و زیست‌ شناسی تا علوم اجتماعی، مهندسی و علوم انسانی بنا شده‌ است.

رشته پزشکی عمومی مجموعا ۷ سال است که از ۴ دوره علوم پایه، نشانه شناسی و فیزیوپاتولوژی، کارآموزی بالینی و کارورزی بالینی تشکیل شده است.

رشته دندان پزشکی

دندانپزشکی، یک علم تخصصی برای حفظ سلامت دهان و دندان است.

در واقع وظیفه یک دندانپزشک این است که بیماری های مربوط به دهان و دندان را تشخیص داده و درمان کند. پس با توجه به حساسیت سلامت دهان و دندان، افرادی که در رشته دندانپزشکی تحصیل می کنند، باید از دانش، هوش و ذکاوت بسیار بالایی برخوردار باشند.

محصلان این رشته باید از نظر کارهای فیزیکی و عملی نیز مهارت لازم را داشته باشند؛ زیرا آنها باید تمام چیزهایی که به صورت تئوری آموزش دیده اند، باید در عمل انجام دهند. با توجه به این که دندان پزشکی یک رشته سخت است، بنابراین داوطلبان سخت کوش، باهوش و توانا می توانند در آن پذیرفته شوند.

نکته دیگری که در مورد این رشته باید بدانید، این است که دندانپزشکی یکی از ۱۱ رشته ای است که دارای طرح اجباری می باشد و فارغ‌التحصیلان باید طرح اجباری را بگذرانند.

رشته های دندانپزشکی و پزشکی، هر دو رشته هایی با موقعیت اجتماعی بالا و بازار کار خوب هستند. برای پذیرش در این رشته ها، داوطلبان باید تلاش بسیاری کنند و توانایی های زیادی داشته باشند. اما در این میان تفاوت هایی نیز میان این دو رشته وجود دارد.

تفاوت رشته پزشکی با دندانپزشکی چیست؟

۱_ دوره تحصیل در رشته پزشکی ۸ سال و در رشته دندانپزشکی ۶ سال است.

۲_ در رشته پزشکی شیفت های اجباری وجود دارد؛ اما در رشته دندانپزشکی این طور نیست.

۳_ در رشته دندانپزشکی با مدرک دکتری عمومی نیز می توانید درآمد بالایی داشته باشید؛ اما در رشته پزشکی برای کسب درآمد بالا باید به سراغ تخصص بروید. البته به راحتی نمی توان در مورد درآمد این رشته ها نظر داد.

۴_ در رشته پزشکی افراد با مرگ و میر و آلودگی های مربوط به خون، سوختگی و… در ارتباط هستند؛ اما در رشته دندانپزشکی افراد با این موارد ارتباط کمتری دارند.

۵_ فشارها و آسیب های جسمانی در رشته دندانپزشکی بیشتر است.

۶_ هزینه اولیه برای راه اندازی مطب دندانپزشکی بالاتر است.

رشته داروسازی

علاوه بر رشته پزشکی و دندانپزشکی که از پر طرفدار ترین رشته های گروه علوم پزشکی به شمار می روند “رشته داروسازی” را هم می توان جزو رشته های بسیار پر طرفدار گروه علوم پزشکی قرار داد. رشته داروسازی همان گونه که از نامش مشخص است نقش مهمی در رابطه با تولید و ساخت دارو، بررسی وضعیت دارو در بدن انسان و موجودات زنده و همچنین میزان تأثیر دارو در سلامت جامعه و کم کردن بحران‌ های بیماری‌ زا ایفا می کند.

فرموله کردن ماده یعنی تبدیل ماده به قرص، کپسول، شربت و … که برای بیمار قابل مصرف باشد هم از دیگر نقش های یک دکتر داروساز می باشد. طول دوره تحصیل برای دانشجویان داروساز بین ۵ تا ۶ سال بوده و ابتدا وارد مقطع دکتری عمومی می شوند.

سپس دانشجویان باید به مدت ۲ سال، دوره طرح نیروی انسانی را گذرانده و پس از آن بسته به میل و رغبت خود می توانند در آزمون دکتری تخصصی شرکت نمایند.

رشته دامپزشکی

دامپزشکی شاخه‌ ای از پزشکی است که به شناخت، پیش‌گیری، تشخیص و درمان آسیب‌ها و بیماری‌ های حیوانات با تمرکز ویژه بر بیماری‌ های مشترک بین انسان و حیوان می‌پردازد. همچنین نظارت بر مراحل تولید و تضمین سلامت محصولات با منشا حیوانی مورد استفاده انسان (مانند محصولات لبنی، گوشتی، پوششی و…)، دامپروری، رفاه حیوانات از جمله امور مرتبط با دامپزشکی است.

رشته دامپزشکی یک دوره ۶ ساله دارد. دانشجویان پس از گذراندن ۱۳۰ واحد درسی باید در آزمون جامع پیش درمانگاهی شرکت کنند. دانشجویانی که در این آزمون قبول شوند وارد دوره دوم این رشته می‌شوند. دانشجویان در این دوره نیز ۹۰ واحد سپری می‌کنند و وارد دوره درمانگاهی می‌ شوند. آن‌ها در این دوره مراحلی مانند کارورزی، اینترن و پایان ‌نامه را هم سپری می‌کنند.

رشته فیزیوتراپی

فیزیوتِراپی (به انگلیسی: Physiotherapy) یا فیزیک‌ درمانی شیوه‌ ای از درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی – ماهیچه‌ای – اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌ های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است. در این روش‌ها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش و فروسرخ، گرما و جریان برق استفاده می‌شود. فیزیوتراپی حیطه‌ ای از پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری‌ها، درمان، توان‌ بخشی، بالا بردن سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد است.

رشته فیزیوتراپی دارای یک مقطع ۴ ساله برای اخذ مدرک کارشناسی است، در این مقطع هر دانشجو موظف به گذراندن ۱۴۲ واحد دروس تئوری و عملی است، از سال سوم دوره های کارورزی رشته فیزیوتراپی آغاز می شوند.

رشته هوشبری

رشته هوشبری با بیهوشی کاملا فرق دارد. تخصص بیهوشی از شاخه های تخصص در رشته پزشکی است که فرد بعد از اتمام دوره پزشکی عمومی می تواند وارد آن شود. هدف از رشته هوشبری و پرورش دانشجویان هوشبری این است که استفاده از ابزار و وسایل بیهوشی آموزش داده شود و فرد بتواند بیمار را بیهوش کرده و در نهایت به عنوان دستیار متخصص در اتاق عمل به فعالیت بپردازد.

طرح دو ساله هوشبری به صورت اجباری و غیر قابل خرید صورت می گیرد که فارغ التحصیلان پس از اتمام تحصیل خود ملزم به گذراندن این طرح در مناطق محروم می باشند.

موفقیت در کنکور تجربی

داوطلبان کنکور تجربی برای موفقیت در این آزمون سرنوشت ساز، به یادگیری مفهومی مباحث دروس جهت کسب نمرات بالا در امتحانات نهایی و یادگیری روش های تست زنی نیاز دارند.

کلاسینو با برگزاری کلاس های آنلاین جامع کنکور تجربی با تدریس اساتید برجسته و توانمند و آموزش صفر تا صد دروس رشته تجربی مسیر رسیدن به موفقیت در کنکور تجرب را هموار کرده است.

دوره جامع کنکور تجربی کلاسینو شامل آموزش صفر تا صد دروس اختصاصی رشته تجربی، دوره جامع دروس عمومی سال دوازدهم برای یادگیری دروس عمومی سال دوازدهم و موفقیت در امتحانات نهایی سال دوازدهم می باشد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب