ثبت نام با تخفیف ویژه

بهترین رشته های کنکور انسانی

بهترین رشته های کنکور انسانی

بهترین رشته های کنکور انسانی چیست؟

چگونه در رشته های برتر کنکور انسانی قبول شویم؟

در این نوشته به توضیح صفر تا صد بهترین رشته های برتر و پرطرفدار کنکور انسانی می پردازیم، با ما همراه باشید.

کنکور انسانی

دروس اختصاصی رشته ی انسانی دارای ۹ درس تخصصی است که در این زمینه دارای بیشترین تعداد درس تخصصی در میان سه گروه آزمایشی تجربی، ریاضی و انسانی است و پس از کنکور تجربی بیشترین تعداد متقاضیان کنکور سراسری را به خود اختصاص داده است.

دروس اختصاصی کنکور انسانی شامل:

  • ریاضی و آمار
  • ادبیات و زبان فارسی
  • عربی
  • تاریخ
  • جغرافیا
  • فلسفه
  • منطق
  • روانشناسی
  • اقتصاد
  • علوم اجتماعی

حقوق

از محبوب ترین رشته هایی که داوطلبان گروه علوم انسانی برای ادامه تحصیل در آن در آزمون سراسری شرکت می کنند می توان به رشته حقوق اشاره کرد. گرایش های حقوق گسترده است و در تمام روابط زندگی امروزه می‌توان آن را مشاهده کرد که این روابط می تواند به دولت و مردم مرتبط باشد که به حقوق عمومی شناخته می شود و یا به روابط بین مردم ارتباط داشته باشد که رابطه اختصاصی گفته می شود که حقوق خصوصی نامیده میشود.

شاخه ای از حقوق که به روابط بین المللی می پردازد به دو بخش حقوق روابط بین الملل عمومی و حقوق روابط بین الملل خصوصی تقسیم می شود که در مورد عمومی می‌توان به روابط بین دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی اشاره کرد که فارغ التحصیلان این رشته باید قدرت استدلال، جسارت، خلاقیت ذهنی و فن بیان مناسبی داشته باشند. علم حقوق با روانشناسی، جامعه شناسی و علوم فلسفی درآمیخته است و کسی که حقوق را مطالعه میکند باید از تمام این علوم آگاهی داشته باشد. شخصی که در این رشته تحصیل می‌کند باید زبان و ادبیات فارسی اش در سطح بالایی باشد تا بتواند به خوبی صحبت کند.

افرادی که به دنبال تحصیل در این رشته هستند باید بدانند که یکی از برترین دانشگاه ها در این زمینه دانشگاه شهید بهشتی است اساتیدی که در این شاخه در دانشگاه شهید بهشتی درس می کنند بسیار مجرب هستند و از سابقه حقوقی بالایی برخوردارند.

رشته حقوق مانند خیلی از رشته ها نیست که فرد به صورت خصوصی کار را انجام دهد و نتیجه را ارائه دهد بلکه رشته حقوق با افراد مختلفی در ارتباط هست و فردی که این رشته را مطالعه می کند لازم است که از قدرت بیان بسیار بالایی برخوردار باشد. همچنین بتواند مسائل مورد نظر را استدلال کند. خلاقیت ذهنی داشته باشد و جسارت بیان و عملکرد لازم را داشته باشد.

شاید به دست آوردن مدرک لیسانس در رشته حقوق کار چندان مشکلی نباشد اما حقوقدان شدن و شاغل شدن در این رشته و موفق بودن کار بسیار سختی است زیرا شخصی که حقوقدان می‌شود باید از بسیاری از علوم در حد کفایت اطلاعات داشته باشد و بتواند به خوبی از پس وظایفی که به او محول می‌شود برآید. همانطور که پیشتر گفتیم نیاز است فرد علاوه بر استعداد زبان و ادبیات فارسی قوی داشته باشد تا بتواند به مسائلی را که استدلال کرده و به نتیجه رسیده است را به خوبی بیان کند و افراد مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

رشته روان شناسی

روانشناسی یک رشته کاربردی است که رفتار و فرایندهای ذهنی انسان را بر یافته‌های علمی و تحقیقات مطالعه می‌کنند. در واقع رفتار انسان مجموعه فعالیت‌ها و اعمالی است که می‌توان آنها را مشاهده و اندازه گیری کرد. از جمله این فعالیت ها می‌توان به صحبت کردن و راه رفتن و همچنین فعالیت‌های ذهنی که نمیشود به صورت مستقیم آنها را دید اشاره کرد.

برخی فعالیت های ذهنی مانند تفکر، ترس و هیجان که از سنین خردسالی تا بزرگسالی همراه انسان است از جمله این موارد می باشد. روانشناسی علمی است که نیازهای طبیعی انسان را درک می‌کند و در نظر می‌گیرد و پیچیدگی های زندگی امروز مردم را مطالعه می کند. در واقع روانشناسی علمی است که به بررسی دروغ هایی که انسان به خودش می گوید و برای تعیین حد و مرز های است که برای خود قائل می شود که انسان با شناخت آن و صداقت داشتن با خود می تواند بسیار مشکلاتش را حل کند.

علم روانشناسی یکی از علومی است که در آمد مناسبی دارد و می‌تواند شغل های متنوعی را در بر گیرد که بر اساس صحبت های یک روانشناسی که در این رشته مشغول هست با اندکی هوش می توان در این رشته موفق شد. با توجه به محلی که افراد در آن فعالیت دارند درآمدها متفاوت است. کار در مناطق پر درآمد یا سازمان‌های پردرآمد مشغول به کار شوند، حقوق آنها بیشتر است و هر چه مدرک تحصیلی بالاتر باشد و سابقه کار بیشتر باشد ممکن است درآمد بیشتری داشته باشند. بطور کلی این رشته یک رشته کاربردی و مورد نیاز است که افرادی که ادامه تحصیل می‌دهند می‌توانند در آینده در آمده مناسب و چشمگیری داشته باشند.

رشته تربیت معلم

منظور از رشته تربیت معلم در واقع همان رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است که هر ساله از طریق کنکور سراسری گروه های آزمایشی مختلف ، امکان تحصیل در آن ها فراهم می باشد.

ورود به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی شامل چند مرحله است.

در مرحله اول داوطلبان باید واجد شرایط لازم باشند و در آزمون سراسری شرکت نمایند و پس از آن، با کسب رتبه و حد نصاب مورد نیاز ، انتخاب رشته را انجام دهند. پس از انتخاب رشته کنکور، اسامی داوطلبان واجد شرایط و دارای نمره لازم به صورت چند برابر ظرفیت برای مصاحبه و آزمون شفاهی دعوت می شوند که در صورت موفقیت در این مرحله ، گزینش آن ها قطعی خواهد شد.

رشته تربیت معلم از هر سه گروه آزمایشی تجربی، ریاضی و انسانی امکان پذیر است اما بیشترین طرفیت پذیرش از طریق رشته انسانی است.

در کنکور انسانی مجموعا ۱۲ هزار نفر ظرفیت به رشته های دانشگاه فرهنگیان که به شرح زیر هستند ، اختصاص داده می شود :

  1. رشته آموزش زبان و ادبیات فارسی
  2. رشته دبیری الهیات و معارف اسلامی
  3. رشته دبیری زبان و ادبیات عربی
  4. رشته دبیری تاریخ
  5. رشته دبیری علوم اجتماعی
  6. رشته راهنمایی و مشاوره
  7. رشته آموزش ابتدایی
  8. رشته آموزش و پرورش کودکان استثنایی
  9. رشته آموزش تربیت بدنی
  10. رشته آموزش جغرافیا

اگر داوطلب از ابتدا دانشگاه فرهنگیان و یا پردیس های مخصوص رشته تربیت معلم را انتخاب کند آینده شغلی بسیار مناسب و خوبی خواهد داشت زیرا افرادی که به این رشته وارد می شوند از همان ابتدا مقداری حقوق برایشان در نظر گرفته می شود و همچنین بیمه می شوند.

چهار سال تحصیل افراد وارد شده به این رشته جزء سوابق کاری آن ها در نظر گرفته می شود و این یکی دیگر از ویژگی های عالی این رشته است. به طور کلی در صورت قبولی در رشته تربیت معلم، بازارکار خوبی در انتظارتان خواهد بود و می توان گفت میزان پذیرش آن در زمینه استخدام خوب به طور قابل توجهی خوب است.

رشته اقتصاد

رشته اقتصاد در دانشگاه با تشریح مبانی، اصول و چالش های دنیای تجارت به بررسی عملکرد نظام های اقتصادی می پردازد.

هدف از تحصیل رشته اقتصاد، تربیت متخصصانی است تا بتوانند با کسب مهارت های لازم در بنگاه های تجاری و همچنین سازمان های مرتبط با حوزه اقتصاد به عنوان مدیر فروش، تحلیل گر بازارهای مالی، مدیر مالی و سایر مشاغل مرتبط با این رشته وارد بازار کار شوند.

داوطلبان برای انتخاب رشته اقتصاد در دانشگاه می بایست از پیش زمینه مناسبی در دروس تخصصی این رشته مانند ریاضی و آمار برخوردار باشند همچنین به مطالعه سیر تکاملی نظریه های اقتصادی مختلف، علاقه مند باشند.

چرا که در اغلب قریب به اتفاق دروس این رشته از مباحث پیشرفته ریاضی و تحلیل های آماری استفاده شده و سعی می شود تا با استفاده از آنها به تحلیل رابطه شاخص های اقتصادی با یکدیگر بپردازند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب