"> دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 1402
دفتر مرکزی ۰۲۱۹۱۳۰۴۶۹۰
مشاوره و برنامه ریزی ۰۹۱۲۱۹۶۴۶۹۰
اساتید اوج یادگیری

دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۲

دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 1402

داوطلبان برای ورود به جلسه آزمون سراسری باید کارت ورود به جلسه که شامل مشخصات کامل داوطلب می باشد را همراه خود داشته باشند. در این نوشته نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۲ برای کلیه گروه های آزمایشی توضیح می دهیم، با ما همراه باشید.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۲

معمولا یک هفته پیش از تاریخ برگزاری کنکور سراسری، سازمان سنجش از انتشار کارت ورود به جلسه کنکور خبر می دهد و در بازه زمانی اعلام شده داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با طی کردن مراحلی که در ادامه توضیح می دهیم کارت ورود به آزمون ۱۴۰۲ را دریافت کند.

داخل کارت ورود به جلسه داوطلبان کنکور سراسری، اطلاعات فردی، شماره داوطلبی، نوع سهمیه، زمان و مکان انعقاد آزمون سراسری، نوع معلولیت، زبان خارجی و دین متقاضی درج می گردد و همراه داشتن آن، برای داوطلبان اجباری است.

مراحل دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۲

۱_ ورود به سایت رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org

۲_ ورود به قسمت سراسری سایت سنجش ، در سمت راست سایت

۳_ کلیک روی لینک “دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری سال ۱۴۰۲

۴_ انتخاب یکی از چهار روش عنوان شده برای دریافت کارت

۵_ وارد کردن اطلاعات فردی و داوطلبی

۶_ مطالعه اطلاعات روی کارت و اطمینان از صحت و درستی اطلاعات

۷_ دریافت و تهیه نسخه چاپی (پرینت) کارت ورود به جلسه

در صورتی که اطلاعات درج شده در کارت، با اطلاعات فردی داوطلب مغایرت داشته باشد، امکان شرکت در آزمون وجود ندارد، به همین دلیل سایت سازمان سنجش، برای داوطلبان امکان ویرایش اطلاعات کارت ورود را ایجاد کرده است.

ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۲

برای ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۲ از دو روش می توانید اقدام نمائید:

۱_ از طریق سایت سازمان سنجش و ویرایش اطلاعات ثبت نامی.

۲_ مراجعه به باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری و آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی که آدرس آن ها از طریق سایت سنجش، به داوطلبان اطلاع رسانی می شود.

توجه داشته باشید مراحل گفته شده برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۲ برای داوطلبان گروه آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان یکسان بوده و اوطلبانی که در دو آزمون ثبت نام کرده اند (یک گروه نظری همراه با کنکور هنر یا زبان) باید برای هر کدام به صورت جداگانه اقدام نمایند.

نکات ویژه روز قبل از کنکور

بسیاری از داوطلبان در روز های پایانی و نزدیک شدن به روز کنکور، با این سوال رو به رو می شوند ” روز قبل از کنکور چیکار کنیم ؟ “

اگر شما هم جزء این دسته از داوطلبان هستید به نکات زیر توجه داشته باشید:

۱_ روز قبل کنکور به هیچ عنوان مطلب جدید را که قبلا نخواندید مطالعه نکنید و اگر هم می خواهید روز قبل از آزمون روز درس بخوانید فقط نکته هایی که قبلا یادداشت کرده اید را مرور کنید ولی بهترین کار روز قبل کنکور استراحت و تمرکز برای دادن یک امتحان بی نظیر و فوق العاده هست.

۲_ سعی کنید تمام وسایل خود از جمله مداد ، پاک کن ، تغذیه و … شب قبل آماده کنید شام سبک میل کنید تا شب راحت بخوابید. به احتمال زیاد شب کنکور استرس خواهید داشت ولی سعی کنید به استرس ها و تنش ها بی محلی کنید و به آن ها اهمیت ندهید ، چون شما تلاش خود را انجام داده اید و دیگر نتیجه را به خدا بسپارید. سعی کنید روز قبل به محل برگزاری آزمون بروید و با مسیر اشنا شوید.

۳_ شب قبل از کنکور شام سبکی بخورید تا راحت ‌تر بخوابید و در وعده‌ های روزانه هم، غذا‌ های حاوی کربوهیدرات‌ های پیچیده مثل نان، برنج و سیب زمینی بخورید.در کنکور سرعت به همراه دقت مورد توجه است بنابراین داشتن خواب کافی و تغذیه مناسب برای داوطلبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود؛ به همین جهت از انجام کار هایی همچون تمرین و مطالعه در شب‌ های باقیمانده به کنکور که سبب ایجاد استرس و خستگی در سیستم ایمنی بدن شما می شود دوری کنید.

۴_ شب قبل از امتحان به هیچ عنوان خوراکی و دارو‌های خواب ‌آور مصرف نکنید و سعی کنید با دمنوش‌ ها درد‌های احتمالی مثل سردرد را تسکین دهید.

نکات ویژه روز کنکور

۱_ پس از ورود به حوزۀ امتحاني، به تابلوهاي نصب شده دقت کنيد تا براحتي صندلي خود را پيدا کنيد.

در صورتي که صندلي‌تان مشکلي داشت، از مراقبان حاضر در جلسه کمک بخواهيد.

۲_ پس از دريافت برگۀ پاسخنامه، شمارۀ پاسخنامه را با شمارۀ صندلي و شمارۀ کارت خود مطابقت دهيد.

۳_ يکي از حالاتي که براي تعدادي از داوطلبان در ابتداي برگزاري آزمون رخ مي‌دهد احساس فراموشي است. توجه کنيد که اين احساس، کاذب است و وقوع آن طبيعي است. بسياري از دارندگان رتبه­ هاي تک رقمي آزمون سراسري نيز از اين حس سخن گفته‌اند، ولي با اعتماد به نفس و رفتن به سراغ سؤال‌هايي که بر آنها تسلط بيشتري داشته‌اند، بر اين حس غلبه کرده‌اند؛ حسي که معمولاً در همان دقايق اول شروع آزمون، با گرم شدن ذهن از بين مي‌رود.

۴_ ساعت به همراه خود داشته باشيد و سعي کنيد که وقت خود را تنظيم کرده و آن را تلف نکنيد.

۵_ به هيچ وجه روي يک سؤال، بيش از حد، مکث نکنيد.

۶_ اگر سؤال‌ها سخت باشد، نگران نشويد؛ چون براي ساير داوطلبان نيز سخت است، و اگر هم آسان باشد، براي ساير داوطلبان نيز آسان است.

۷_ سر جلسۀ آزمون، به هيچ چيز، جز سؤالي که در پيشِ رو داريد، فکر نکنيد .فکر کردن به اينکه خانواده، اولياي مدرسه يا دوستانم، چه انتظاري از من دارند يا اگر خراب کنم چه خواهد شد، نقشي جز پايين آوردن بازدهي و تمرکز شما ندارد.

۸_ شانسي پاسخ ندهيد و ارزش سؤالاتي را که درست جواب داده‌ايد، از بين نبريد.

۹_ در دقايق پاياني آزمون، ذهن و حافظۀ شما خسته ­تر از قبل است؛ بنابراين، به پاسخ ­هايي که داده­ايد، شک نکرده و آنها را دست کاري نکنيد.

۱۰_ هر چند وقت يک بار، کمي آب یا آبمیوه بنوشيد. سلول­هاي مغزي، براي اينکه بتوانند خوب عمل کنند، به دو مادۀ اصلي قند و اکسيژن نياز دارند.

نکات بسیاری برای روز کنکور وجود دارد اما نکاتی که گفته شد، اصلی ترین و اساسی ترین آن هاست که رعایت آن تاثیر مستقیم بر نتیجه داوطلب دارد.

مطالب مرتبط
جمعبندی کنکور ۱۴۰۲
همه چیز درباره پشت کنکور ماندن

دیدگاهتان را بنویسید

تلفن کنکور آسان است