"> دی وی دی های آموزشی یا کلاس های آنلاین و کلاس های موسسه های حضوری
دفتر مرکزی ۰۲۱۹۱۳۰۴۶۹۰
مشاوره و برنامه ریزی ۰۹۱۲۱۹۶۴۶۹۰
اساتید اوج یادگیری

دی وی دی های آموزشی یا کلاس های آنلاین و کلاس های موسسه های حضوری

دی وی دی های آموزشی یا کلاس های آنلاین و کلاس های موسسه های حضوری

با تغییرات گسترده کنکور سراسری، دانش آموزان متوسطه دوم باید هم برای امتحانات نهایی و هم کنکور سراسری، تسط کامل و کافی بر مطالب دروس داشته باشند. به همین منظور به دنبال منابع و کلاس هایی برای یادگیری بهتر و کامل تر می باشند، در این نوشته به مقایسه دی وی دی های آموزشی با کلاس های آنلاین و کلاس های موسسه های حضوری می پردازیم.

کلاس های حضوری موسسات کنکوری

کلاس های موسسات کنکوری برای دانش آموزانی که تسلط کافی بر مطالب دارند و فقط می خواهند مطالب را به صورت تستی و فرمول کوتاه یاد بگیرند کاربرد دارد. همچنین کلاس های موسسات کنکوری تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس معمولا بیش از ۳۰ نفر بوده و یکسری افراد که جلو می نشینند معمولا بهتر مطالب تدریس شده توسط استاد را یاد میگیریند و در واقع می توان گفت برابری در یادگیری در کلاس های حضوری وجود ندارد.

بسیاری از دانش آموزان بر این باورند که در کلاس های حضوری می توانند با استاد پرسش و پاسخ داشته باشند اما در بیشتر مواقع خلاف این موضوع ثابت می شود و استاد وقت کافی برای پاسخ گویی به تک تک سوالات همه دانش آموزان کلاس را ندارد.

همچنین کلاس های حضوری وقت و انرژی بسیار زیادی را از دانش آموز برای رفت و آمد و حضور در کلاس ها ( معمولا کلاس های کنکور موسسات حضوری پشت سر هم و دارای زمان های طولانی است ) می گیرد.

مهمترین نکته در کلاس های حضوری کنکور آن است که هزینه آن ها بالا بوده و امکان شرکت در این کلاس ها برای همه قشر های جامعه فراهم نیست.

علاوه براین کلاس های کنکور موسسات در همه شهر ها و شهرستان های کشور برگزار نمی شود و بسیاری از دانش آموزان اگر بخئاهند در کلاس های حضوری شرکت کنند باید ساعت های بسیاری را به شهر دیگری سفر کنند که همین رفت و آمد ها میزان یادگیری دانش آموز را کاهش می دهد.

کلاس های آنلاین موسسات کنکوری

کلاس های آنلاین کنکور را موسسات مختلف به شیوه های متفاوتی برگزار می کنند اما پایه و اساس همه کلاس های آنلاین وابسته به اینترنت بوده و با توجه به شرایط اینترنت کشور، معمولا کلاس های آنلاین با قطعی های پی در پی همراه می شود و در نهایت ویدئو های آموزش را به صورت آفلاین برای دانش آموزان ارسال می کند.

در کلاس های آنلاین نیز تصور بر آن است که دانش آموز می تواند با استاد خود پرسش و پاسخ داشته باشد و یا مطلبی را که یاد نگرفته از استاد بخواهد مجدد تدریس کند اما تجربه دانش آموزان در چند سال اخیر خلاف این موضوع را ثابت کرده است.

چون کلاس های آنلاین کنکور معمولا به صورت آفلاین هم ارائه می شود دانش آموز دیگر تعهدی به یادگیری مطالب در همان جلسه نداشته و به زمان دیگری می اندازد تا جایی که شش ماه از کلاس گذشته و دانش آموز ممکن است کلا دو جلسه از ویدئو ها را دیده باشد!!!!

کلاس های آنلاین از لحاظ دسترسی دانش آموزان به آن از شرایط بهتری نسبت به کلاس های حضوری برخوردار است اما وضعیت اینترنت در همه نقاط کشور برابر نیست و دقیقا همان نابرابری در یادگیری مطالب برای دانش آموزان اتفاق می افتد.

بر خلاف تصور عموم هزینه کلاس های آنلاین کمتر از کلاس های حضوری نبوده و اختلاف قیمت چندانی ندارد به همین دلیل همه اقشار جامعه نمی توانند در این کلاس های ثبت نام کنند.

دی وی دی های کنکوری

دی وی دی های کنکوری معمولا توسط اساتید برجسته کشور در استودیو تدریس می شود و پس از تدوین به صورت لوح فشرده ( دی وی دی ) تولید می شود.

دی وی دی های آموزشی معمولا شامل آموزش مفهومی و محتوایی و آموزش تکنیک های تست زنی کنکوری می باشند که دانش آموزان و فارغ التحصیلان می توانند بر اساس سطح علمی خود و نیاز به یادگیری مفهوم و یا تست زنی در هر درس تهیه کنند.

دی وی دی های کنکوری معمولا از لحاظ هزینه مقرون به صرفه بوده و نسبت به کلاس های حضوری و آنلاین تهیه آن برای عموم آسان تر است.

نکته مهم دی وی دی های آموزشی برابری آموزشی است که همه دانش آموزان کشور در اقسار نقاط از یک سطح آموزش بهره مند می شوند و از آموزش های عالی کسی محروم نمی ماند.

دسترسی آسان و آموزش در مدت زمان کم را می توان از عوامل مهم علاقه مندی دانش آموزان به دی وی دی های آموزشی دانست.

همچنین دانش آموز در خانه به تماشای ویدئو ها می پردازد و والدین روند مطالعه دانش آموز را به راحتی ملاحظه می کنند.

چنانچه مطلبی را به خوبی یاد نگرفته باشند می توانند مجدد دی وی دی آن مبحث را تماشا کرده و به یادگیری کامل برسند و در واقع کلاسی خصوصی برای دانش آموزان محسوب می شود.

مقایسه دی وی دی های آموزشی با کلاس های آنلاین و کلاس های موسسه های حضوری

به طور کلی از لحاظ هزینه، وقت، انرژی و از همه مهم تر میزان یادگیری مطالب، دی وی دی های آموزشی نسبت به کلاس های آنلاین و حضوری بازدهی بیشتری داشته و هر سال دانش آموزان و فارغ التحصیلانی که حتی سال ها از درس دور بوده اند با مطالعه آن ها به نتیجه دلخواه خود دست یافته اند.

حرف آخر

همان طور که مطالعه کردید مزایا و معایب کلاس های آنلاین و حضوری و دی وی دی های کنکوری را جداگانه برای شما توضیح دادیم، امید است از مطالب فوق به یک نتیجه گیری قطعی برای تصمیم گیری طلایی و مهم برای آینده خود و اگر والدین دانش آموز هستید آینده فرزند عزیز خود دست یافته باشید.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های ۰۲۱۹۱۳۰۴۶۹۰ و ۰۹۱۲۱۹۶۴۶۹۰ تماس گرفته و از راهنمایی های مشاورین اوج یادگیری بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

تلفن کنکور آسان است