"> حاشیه نویسی کنکوری -خلاصه نویسی کنکور در اوج یادگیری
دفتر مرکزی ۰۲۱۹۱۳۰۴۶۹۰
مشاوره و برنامه ریزی ۰۹۱۲۱۹۶۴۶۹۰
اساتید اوج یادگیری

حاشیه نویسی کنکوری با اوج یادگیری

حاشیه نویسی کنکوری با اوج یادگیری

حاشیه نویسی کنکوری یکی از بهترین راه حل ها در هنگام مرور می باشد . که موسسه اوج یادگیری چگونگی حاشیه نویسی را به دانش آموزان آموزش می دهد .

یکی از پرسش هایی که همواره در ذهن داوطلبان نقش می بندد این است که رتبه های برتر آزمون سراسری در ماه های پایانی باقی مانده تا کنکور سراسری چگونه مرور مباحث را انجام می دهند ؟

برای مرور راحتتر مطالب راهکارهای به دانش آموزان پیشنهاد می شود .

راهکارهایی مثل خلاصه نویسی ، نوشتن نکات تست ها ، درست کردن فلش کارت ها و حاشیه نویسی .

حاشیه نویسی یکی از راحتترین راه حل ها ی توصیه شده به دانش آموزان می باشد که اغلب در شلوغی راه حل های مطالعه گم می شود .

حاشیه نویسی کیفیت مطالعه را افزایش می دهد .

حاشیه نویسی در دروس مختلف به شیوه های متفاوتی انجام می شود مثلا در درس دین و زندگی می توانید پیام آیات را در کنار آیات بنویسید یا ارتباط آیات را با متن کتاب مشخص کنید . یا در شیمی می توانید چکیده ی یک صفحه کتاب را در دو یا سه خط در همان صفحه بنویسید .

لازم است مطالبی که ممکن است زود فراموش کنید و همیشه نیاز به مطالعه مجدد آن دارید در کتاب مشخص کنید و به صورت کلید واژه در حاشیه کتاب درسی بنویسید .

برای انجام این کار تمام قید های استفاده شده در متن کتاب درسی را مثل : برخی ، بسیاری ، اکثر و … را با رنگی واضح و متفاوت از سایر رنگ هایی که در متن کتاب درسی وجود دارد مشخص کنید .

و هر شب ده دقیقه به مطالعه آن مباحث اختصاص دهید .

حاشیه نویسی مخصوص قسمت های حفظی هر کتاب است پس برای درس هایی چون ریاضی نیازی نیست از این روش استفاده کنید . برای درس هایی همچون زیست شناسی ، دین و زندگی ، شیمی و علوم انسانی بهترین گزینه حاشیه نویسی است .

در کنار حاشیه نویسی دسته بندی مطالب و موضوعات درسی نظیر آن چه در زیست شناسی و سایر درس ها می توان انجام داد را نباید فراموش کرد .

برای چنین دسته بندی هایی از حروف نویسی و علامت گذاری ها می توان استفاده کرد .

در حاشیه نویسی نیازی نیست که تمام مطالب را بنویسید بلکه مقصود نوشتن چکیده ای است که رساننده ی مقصود و مطلب باشد . گاهی اوقات در تست زنی نیز به مطالب و نکاتی بر میخوریم که لازم است آن ها را در حاشیه ها و یادداشت ها نیز اضافه کرد . این کار از جمله مواردی است که مطالعه و مرور را برای شما راحتتر می کند .

آموزش حاشیه نویسی

موسسه اوج یادگیری که بهترین دی وی دی های آموزشی و تست زنی کنکوری را برای دانش آموزان و داوطلبین کنکوری آماده کرده است با تشکیل گروه مشاوره اوج یادگیری آموزش های خلاصه نویسی و حاشیه نویسی را به دانش آموزان آموزش می دهد .

گروه مشاوره اوج یادگیری با مدیریت مهندس ابوالفضل شریفی منابع لازم را با تدریس بهترین اساتید کنکوری چون مهندس امیر مسعودی با تدریس ریاضی و فیزیک ، مهندس عارف ربیعیان با تدریس شیمی ، استاد احمدی با تدریس عربی و … در اختیار دانش آموزان قرار داده است .

دانش آموزان برای دانلود و تهیه نمونه تدریس های اساتید اوج یادگیری می توانند به سایت انتشارات گیلنا و اوج یادگیری مراجعه کنند و یا با شماره ۰۹۱۲۱۹۶۴۶۹۰ ارتباط برقرار کنند .

یک دیدگاه / نظر خود را در زیر وارد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

تلفن کنکور آسان است